tirsdag 17. desember 2019

Jeg elsker skilpadder

Det er to arbeidsøkter daglig, en økt der vi renser stranda/gatene for søppel, og en økt der vi jobber med skilpaddene. Ved skilpadde-økt får vi tildelt en av følgende oppgaver, og vi rullerer på oppgavene:
1) Fange krabber til skilpaddene: Jeg fikk taket på det etterhvert ved å holde på skallet og ta tak i bakparten. Noen er mer hysteriske enn andre, selv om de bare så på.
2) mate dem: de minste får fiskemos. Jo eldre de blir, jo større biter og mer fiskebein får de. De eldste får også krabber. Ganske morsomt når de tygger, for da kommer det vann ut av nesa på dem.
3) pusse dem: Dette gjøres fordi det ikke er fisk som plukket skitt av skallet, slik det gjøres i havet. De minste er litt større enn håndflata mi. Jo større de er, jo mer spreller de når de holdes. Det er imidlertid viktig å ikke bruke for lang tid, da prinsippet et «minst mulig kontakt med mennesker».
 

4) Kutte fisk
5) Rense tanken og putte dem oppi ren tank

Har ikke gjort oppgave 4 og 5 ennå, men kan med sikkerhet si at jeg ikke angrer på at jeg valgte dette prosjektet. Jeg ønsker meg skilpadde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar