torsdag 19. desember 2019

Utflukt til dinosaurstrand

Jeg og 3 andre frivillige dro på halvdagstur på øya her. Vi dro blant annet til to strender. Det var en opplevelse i seg selv å sitte på:
Den ene kalles «broken beach», og består av 50-200 meter høye klipper i sirkel (med unntak av buen), og er ca 100 meter i diameter.
 Videre dro vi til et kult sted, «Kilingking beach». Området rundt denne stranda er visstnok formet som dinosauren tyrannosaurus rex.
 
Jeg var den eneste av oss som gikk 150 høydemeter ned.

Jeg gikk først feil, for jeg så ikke at veien ned til strands tok av til høyre, så jeg sto lenge midt utpå ryggen og lurte på åssen folk kom seg helskinnet ned til stranda. Her snudde jeg!

Jeg konkluderte med at det var for varmt til at jeg skulle skjønne det, men da jeg gikk opp igjen fant jeg veien, gitt. Opptil 80 graders helling med hjemmesnekra bambus-rekkverk.
 
Altfor skumle bølger og strøm til at jeg kunne bade skikkelig, men jeg duppet meg (det merka jeg ikke noe til da jeg var på toppen igjen). Da svetta jeg til og med fra øyekrok, munnvik og knehasen. Kjøpte en flaske vann som jeg helte over hodet.

Jeg ble så inspirert av de andre som hadde skrevet i sanda. Men jeg var så varm at jeg ikke orket å skrive navnet mitt, men kun initialene mine: «God jul fra TDK». Synes ihvertfall det var bedre jobba enn de som hadde skrevet «Luleå». Haha.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar