mandag 9. desember 2019

Flokken min

Har funnet ut litt mer om opplegget her. Organisasjonen Green Lion driver ulike frivillig-prosjekter på Bali, der man binder seg til en uke av gangen. I stedet for prosjektuke kan man velge introduksjonsuke som en av ukene. Jeg har altså valgt først introduksjonsuke, som foregår her ved stedet Ubud, og så 1 uke som frivillig med skilpadder på et annet sted, Nusa Penida. Jeg tenkte jeg får se mer av Bali hvis jeg flytter på meg. 

Huset vi bor i er over to etasjer. Vaktrom og aktivitetsstue nede, 6 mannsrom med køyesenger av bambus (tror du de knirker? JA!), bad og dusjer oppe. I nabobygget er det kjøkken og spiseområde samt gressplen. Det serveres tre måltider daglig, i tillegg er det kjøleskap her. 500 meter unna er det mini-marked, ytterligere 500 meter til et litt større mini-marked, og 15 minutter med bil inn til Ubud sentrum. 500 meter unna er også et svømmebasseng som vi kan bruke fritt. 



Her er video-omvisninger for de som vil se: 

I august og juli (høysesong) er det fylt opp på alle prosjektene (30 personer her av gangen). Nå er det lavsesong, og ikke alle prosjektene er fylt opp. Vi er 8 stk denne uka her, alle reiser alene. Tre fra tyskland, en fra Østerrike, en fra Kina, en fra USA og en fra Canada. Alle jenter 18-33 år. Noen er her for flere uker og jobber for ulike prosjekt, andre er flere uker på samme prosjekt. En bor på enerom (i et annet bygg), vi andre syv er fordelt på to rom. Jeg synes det er koseligere å bo med noen, samtidig som at jeg roter litt mindre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar