torsdag 24. februar 2011

Tur i byen - Vikinguka


Onsdag hadde vi fri fra skolen, så jeg og Beret gikk en tur i byen. Det er Viking-uka i York, og det er mye som skjer av Viking-ting. Man kan se folk kledd i Vikingdrakter i byen, kjøpe Viking-souvernirer eller du kan betale 50 spenn for å se på bæsj fra Vikingtiden. Sært. Vi begynte med å gå gjennom et torg der det selges mat fra mange forskjellige land. Det nærmeste vi kom Norge var Finland eller Tyskland. Det var alt fra spanske og italienske kakebuer til Australia-bua som solgte kenguru- og strutseburgere - nei takk! Hvorfor var det ingen Norge-stand?
Viking-stand


Kaker!

Masse kaker!
I gatene var det en del underholdere. Her er en lilla mann samt en annen som sto på en stige alene og sjonglerte med kniver mens han hadde hette over hodet.


Senere gikk vi til Clifford's Tower, og jeg kjente meg igjen. Jeg var nemlig i York i 2005 med Grav Skolekorps, og da husker jeg at vi spilte foran Clifford's Tower. Morsomt.









 Legg merke til det stående gjessens høyre bein. Med det ene beinet ned og det andre beinet rett ut sånn har hun/han en avansert ballettposisjon. Fantastisk!






På veien hjem så jeg noe jeg aldri har sett før. Du kan betale for å sitte med beina nedi et akvarium med fisk som spiser opp overflødig hud! ÆSJ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar