søndag 13. februar 2011

Digg med helg


Fredag var en tung dag på skolen. Blir trøtt i hodet av 5 1/2 time med forelesning i tillegg til alt småpratinga i klassen. Men lærer mye. Har seminarer på fredager fremover der vi jobber med et kasus i forskjellige aktivitetssituasjoner (kjøkken, bad og arbeid/fritid). Eksamensoppgaven som skal leveres i juni skal være en presentasjon av en pasient fra disse seminarene. Så strengt tatt kan jeg bare velge det vi gjorde i går, også er det min eksamen. Jobbet med KOLS i går, og jeg tror jeg vil jobbe med noe annet. Får se.

Har spurt de ansvarlige for bostedet her som jeg kan få et avslag for/refundert de to første ukene. De sa nei, fordi jeg ikke hadde kommet direkte til dem før nå. Skrev en lang mail der jeg forklarte at jeg ikke har hatt noe nummer jeg kunne ringe eller visst hvor kontoret deres var. Jeg har hele tiden snakket med Anne om at jeg er misfornøyd med der jeg har bodd. Spurte dem hva jeg hadde gjort feil, og som gjorde at jeg ikke kunne få noe avslag eller refusjon. Og i dag da jeg våknet hadde jeg fått mail om at jeg får refundert/avslag for de to første ukene! Blir spennende å se hvor mye det blir på da... Har ikke betalt for bosted ennå, fordi vi har klagd på at regningen vi fikk da vi kom ikke stemmer med prisen som sto på skjemaet da vi søkte om å bo her. Det var snakk om 1000 NOK, som er en del for meg i alle fall.

På kvelden fredag var jeg og Beret ute og spiste på en mexicansk restaurant med Rachel, Lindsay, Michelle og flere fra kullet. Siden vi var så mange fikk vi egen avdeling der bordet var dekorert med bursdagshatter!
Michelle og Rachel






Jeg spiste salat... som kom i en trebøtte faktisk.









Splitta oss da noen av de andre ville på nattklubb der det var strippe-trening! Det mest tragiske på lenge. Gikk omgående ut der og inn et annet sted. Liker liksom å høre hva andre sier til meg...

Lørdag var dagen uten planer. Eneste jeg gjorde var å svømme litt. Første dagen i år at jeg går ute med vått hår. Sol og 10 grader gjør susen! Senere på kvelden var det klart for programmen "Take Me Out". Programmet går hver lørdag og er et dating-program. 30 single jenter står på rekke og rad  i hver sin boks. Så kommer en singel gutt og 1) forteller om seg selv, 2) viser triks og 3) viser video av sine interesser. Jentene kan ved å trykke på en knapp foran seg, som slukker lyset i boksen, gi signal om at de ikke er interessert i ham. Dette kan de gjøre hele tiden. Til slutt skal gutten velge jente. Hvis det er to interesserte (lys i boksen) igjen, stiller han dem et avgjørende spørsmål for så å velge. Hvis det er flere, må han slukke lyset i boksen til de han ikke vil ha, helt til det er to igjen. Flere ganger er det ingen interesserte igjen, og da må han gå ut av studio alene til "All By Myself". TRAGISK!?? Men man må jo bare se. Veldig populært program, og det er "Take Me Out"-kvelder på universitetet. 30 meter med kø av folk som vil se på/delta. Jeg er ikke en av dem.

Søndag var det morsdag! Blomster kom som bestilt på døra til mamma! Snakket også med mormor og bestemor, så da har jeg gratulert de nærmeste jentene i familien! Rachel, Beret, Linsday og jeg kjørte til Harrogate, 29 km. vest for York. Regnet mye, så var innom en butikk og shoppa, så lunsj og så hjem. Men så mye morsomt:
Turistinfo + vodka og mat






Egen cupcakes-kafé

Mmmmmm :)

Mye opp- og nedover i byen

2 kommentarer:

  1. Så ut som en deilig helg. Gleder meg til vi kommer og får se noen av stedene du er på. Blir bra med jentetur :)

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg sååååååååååååååååå!!!!

    SvarSlett