tirsdag 1. mars 2011

Fridag - Sol og 7 grader!

Pleier å bruke en del av fridagene mine til å gå litt i byen for å orientere meg litt mer. Gikk innom skolen, og fant "Silence Garden". Var veldig flott med en liten vannfontene og hvit sand. Må være fint å sitte å lese til eksamen der når den tid nærmer seg.


Ting begynner å skje i "Wild Life"-hagen på skolen. Fugler som bader i dammen og blomster som titter frem. Nå er våren her!


I dag var det fint vær, og båtturer på elven er allerede i gang. Ved elva er det masse canadagjess og andre ender som ser på deg når du går forbi. Så en canadagjess som gikk alene på fortauet i dag og drakk av en pytt. Den ignorerte bilene som kjørte fort forbi samt fotgjengerne som gikk bare centimeter unna.


Avsluttet dagens bytur med å sitte i Museum Gardens, en park som er full av blomster om sommeren. Leste boka "Spis, elsk, lev", en fantastisk bok som anbefales, gjerne sammen med en kopp kaffe latté:


Da jeg kom hjem, drev gartnere og stelte istand til våren her. Bildet til høyre er vel også et tydelig tegn på at jula er over, og at våren er her.

















Forrige uke hadde vi to fridager, og de brukte jeg til å gå i byen for å orientere meg litt mer. Når jeg går i byen ser jeg stadig elever i skoleuniform. "England er kanskje det landet som er best kjent, men også andre europeiske land som Frankrike, Italia, Spania og deler av Tyskland har skoleuniform. I Norge har debatten rundt skoleuniformer dukket opp jevnlig, og kanskje særlig rundt skolestart eller i forbindelse med klær og kjøpepress" (kilde: Barne-, Likestillings- og Inkluderingsdepartementet). Det var half term (vinterferie) forrige uke, men tydeligvis ikke alle skoler som hadde det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar