onsdag 9. mars 2011

Syk mens jeg har besøk - hell i uhell

Ble sendt hjem fra praksis i dag, fordi jeg er forkjøla og dermed for syk til å være sammen med pasienter på isolat. De har ikke noe immunforsvar, og derfor må jeg være borte til jeg er frisk nok til det. Utrolig strengt, men helt riktig. Fikk beskjed om å dra til legen for å vite om jeg var smittsom, men det kunne de ikke fortelle meg. Skjønner ikke hvorfor de ikke tok noen undersøkelser, men da får jeg være borte i morgen og se an fredag.
Det som er bra med å være for syk til å være i praksis er at jeg får mer tid til å være sammen med Jørgen. Praksisveilederen hadde ikke latt meg gå 30 før i dag for å møte Jørgen, men rakk og møte ham siden jeg ble sendt hjem pga. sykdom. Etter mye om og men, fikk jeg lov å ha halve dager i morgen og fredag også. Synes det er ganske teit av henne å ikke la meg få halve dager akkurat når jeg har besøk, samtidig som jeg er i York for å studere. Men noen arbeidsplasser har ikke mulighet til å være så fleksible, så da får jeg bare gjøre det beste ut av det. Får besøk av Sissel og Cathrine, to venninner, siste helgen i mars. Har en halv dag studietid i uka, men det må jeg absolutt ha på torsdager. Hadde vært fint å hatt en halv dag fri på fredagen akkurat den uka som Cathrine og Sissel kommer, men får bare ta det som det kommer. Vil ikke være vanskelig heller...

Møtte på Jørgen da jeg var på vei for å møte ham. Han hadde fått veibeskrivelse av en politimann på togstasjonen. Dro innom hotellet han skulle bo på, Park Inn Hotell, før vi dro ut og spiste Yorkshirepudding med tilbehør på en brun pub. Ikke akkurat det beste måltidet vi har spist. Yorkshirepudding er en slags deig som man kan fylle med saus, kjøtt og grønnsaker. Nesten som et pitabrød, bare at det er en spesiell oppskrift fra York:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar