søndag 20. mars 2011

En solskinnslørdag i Harrogate

Endelig helg. Kan ikke huske sist jeg har vært så sliten og klar for helg! I dag våknet jeg opp til et fantastisk vær, og jeg og Beret bestemte oss for å ta en tur til Harrogate, der vi tidligere har vært med Lindsay og Rachel. Men denne gang tok vi toget... en annerledes, men herlig opplevelse:
For ei melkerute! Det morsomste med hele turen til Harrogate var det voldsomme bråket da toget peip sykt ved bremsing og utrolig bråk da det startet:
Vel fremme i Harrogate, kunne vi nyte sola og varmegradene. Det var fugler, blomster, mennesker og sol overalt. Fantastisk!



Se alle blomsterflekkene overalt :)
Etter å ha brukt lang tid på å nyte de vakre blomstene kunne vi skimte jazzmusikk i sentrum. Vi gikk mot lyden og traff på dette fantastiske bandet:
Her satt vi i 30 min med hver vår is og kaffe, og da vi skulle til å gå videre (vi måtte jo tross alt shoppe litt), begynte de jammen meg å synge også!

Jeg brukte mye tid på å prøve å huske hva det tuba-liknende instrumentet heter... Vet du hva det heter?

Så var det tid for litt shopping, dvs. vi var innom totalt to butikker. Den ene var en bruktbutikk (tilsvarer Fretex), og bruktbutikker er veldig populære i England. Vi gikk innom, mest fordi vi så et glitrende vest i utstillingsvinduet som hadde glitrene Storbritanniske flagg på seg. Men det var andre ting som opptok tiden vår i bruktbutikken. Sjekk disse hattene!











Beret med vinnerhatten!

Dødsningshodelampe, bambilampe, Jesuslampe...osv.
 For ikke å snakke om disse lampene...














Etter å ha brukt ca. en time i butikken, gikk vi videre til en annen butikk som solgte stæsj. Det var så sykt mye fint i butikken, og det var masse stæsj som hadde kloke visdomsord på seg. Jeg kan ikke beskrive den følelsen vi hadde da vi var i butikken. Rett og slett jentebutikk nr. 1! Jeg endte opp med å kjøpe en dekorert planke der det står: "Do one thing everyday that makes you happy". Kloke ord å ta med seg i en kjip praksisperiode.

Og plutselig var klokka 17, og vi spiste litt før vi dro hjem. En digg dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar