tirsdag 8. mars 2011

Hundebitt, praksisstart og bror på besøk

På lørdag våknet jeg dritforkjøla, men fikk etter hvert karret meg ut. Bestemte meg for å gå til byen for å kjøpe meg månedskort, og jeg rakk akkurat å komme meg ut døra før jeg ble bitt av en hund.  En mann lekte med to hunder på plenen utenfor og kastet en tennisball. Den traff en trestamme, og ballen spratt ut på gangveien der jeg gikk, spratt inn i beina mine og.... ja... hunden bet meg i låret og tok så ballen. Fikk helt panikk, og begynte å gråte. Tenk, jeg hadde karret meg ut selv om jeg følte meg dårlig, og prøvde å få noe ut av dagen. Glemte å spørre eieren om navn og nummer og alt. Han spurte bare: "How are you?" "Ja, hvordan synes du det ser ut da?", tenkte jeg. Gikk etter hvert videre. Prøvde å gå til byen og gjøre det jeg skulle, men klarte ikke tenke på annet enn at jeg burde sjekke om jeg måtte ha stivkrampesprøyte. Så snille Rachel møtte meg og ble med meg på et drop-in-legekontor. Legen vurderte det dithen at jeg ikke trengte noen sprøyte, men at jeg kunne få antibiotika. Så nå går jeg på antibiotikakur mot hundebitt (på pillepakken står det også menneskebitt!) Min gamle barneskolelærer, Karianne, er nå ambulansearbeider (eller noe i ambulansen i hvert fall) og har vært fantastisk og brydd seg. Tusen takk, kjære deg! Dro av den grunn til legekontoret i dag igjen for å dobbeltsjekke at jeg ikke trengte stivkrampesprøyte, og en sykepleier så på såret og bekreftet at jeg ikke trengte å få sprøyte. Har fått en utskrift av at jeg har vært der to ganger, så da har jeg i hvert fall papirer til senere, hvis det skulle være noe.


I morgen, onsdag, kommer Jørgen, broren min! Det blir kjempekoselig, og jeg gleder meg skikkelig! Så det skjer en del denne uka - besøk, hundebitt, praksisstart og forkjølelse. Tar meg litt fri fra praksis når Jørgen kommer. Vi har litt mer praksis her enn de har i Norge, så derfor kan vi ha noen dager fri hvis vi vil. Og som jeg gleder meg! Får pønske ut noen gode idéer om hva vi kan gjøre da. Han er jo ikke akkurat den som vil gå timesvis på kjøpesentre...Men en båttur kanskje? Eller gå på muren? Hans eneste ønske er at han vil på pub. Og så har han bestilt billetter til fotballkamp fredag kveld, 4. divisjon, York-Luton. Herlig!

Btw - keramikkbollen min er ferdig brent. Var den ikke fin?

3 kommentarer:

  1. Bollen ble superfin:) Utrolig kjipt å bli bitt av hund, men ser jo ut til å gå bra. Besøk er stas, Cathrine og jeg gleder oss veldig:) Hils bror og kos dere så masse!
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Så utrolig bra bollen ble! :)
    Kjedelig det med hundebittet, men bra du har fåt bekreftet at du ikke trenger å ta sprøyte!
    Hils Jørgen og finn på masse morsomt!
    Klem<3

    SvarSlett
  3. Hei! Linker til deg i bloggen min. Gleder meg til å besøke deg snart. Glad i deg. Klem Sissel

    SvarSlett