tirsdag 8. februar 2011

Tirsdag 8. februar - Jeg MÅ få flyttet ut snart...

Dagen i dag begynte med møte med Anne, hun som er vår koordinator mellom Høyskolen i Oslo og York St. Johns University. Fikk uniformer som vi skal ha på oss i praksis, grønn bukse og hvit skjorte. Jeg fortalte at jeg ikke har fått noen e-post om at jeg kan flytte i helgen, så hun ba meg gå til det internasjonale kontoret å purre. Vedkommende jeg skulle snakke med var ikke tilstede, men fikk snakke med en annen. Hun sa at det egentlig ikke var noe det internasjonale kontoret kunne gjøre, men de skulle prøve å hjelpe meg likevel. Hvorfor ble jeg sendt dit da? Begynner å bli irritert på dette flyttestyret nå.

Spiste lunsj på Georgina's kafé med Beret og Melissa, før vi dro hjem. Var skikkelig trøtt, så tenkte jeg skulle sove litt før jeg begynte med skoleoppgaver. Men det viste seg å være helt umulig. Lå på senga og prøvde å høre på p4. Klarte ikke å sovne på grunn av elendig spilling på tverrfløyte og sangøvelser fra en jente som bor under, samt hyling, x-box-spilling og rockemusikk på full guffe i stua. Så roet hylinga seg, bare musikken igjen. Da gikk jeg ut i stua, men der var det ingen. Så på kjøkkenet, men der sto det bare en rykende tørrkokt kjele på komfyren. Hallo??? Hva er det folk driver med i den leiligheten her???! Tok selvfølgelig kjelen av komfyren, men fikk ikke skrudd av musikken. Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det og tenkte at de som eier den pc'en som er koblet til lydanlegget er vel ikke så veldig langt unna. Han ene jeg bor med kom omsider ned igjen med ei jente, og her en praten vår:
Meg: "Unnskyld meg, men jeg måtte ta av kjelen for det lukta brent". 
Idioten:"Åja, nei, men det går bra. Har gjort dette før jeg. Bare glemte meg litt..."
Meg: "Men du skjønner det at det luktet svidd her".
Idioten: "Åja, neida, det går bra".

Ikke noe takk, ingen intelligens. Er dette liksom en vanlig ting å gjøre? Vel, det er mye som er vanlig i denne leiligheten, så det er mye man kan bli vant til. Men jeg vil ikke ha det sånn der jeg bor, at jeg må bekymre meg for om ting er skrudd av så det ikke begynner å brenne. En klut ligger på varm ovn i gangen, men det er vel også vanlig det da. Nei, vettu hva! Jeg må ut herfra! Nå har jeg sluttet med å kjøpe inn dopapir, for det forsvinner kjempefort... og da er det tomt til jeg kjøper mer... Så nå tar jeg med meg mitt eget. Trist at det skal være sånn, men tålmodigheten min begynner å bli slutt. Jeg er nødt til å ha et sted jeg kan slappe av og sove.

Har forresten lagd meg hyller. Siden det ikke var noe særlig med hyller her på rommet, så fant jeg ut at jeg kunne bruke lokket på esken til de nye løpeskoene mine. Da har jeg fått hyller med Nike-merket på, og det er ikke alle som har Nike-hyller:
Ser du Nike-merket?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar