tirsdag 8. februar 2011

Mandag 7. februar - bestått eksamen og praksis + kino

Jippi!
Jeg har bestått praksis og eksamen (bestått/ikke bestått). Hurra! I dag har jeg vært på skolen, og forelesningene er skikkelig bra. Fortsatt en del vanskelige ord som jeg ikke skjønner, men har "google translate" som oversetter det meste for meg.

Etter skolen gikk jeg og Beret til byen for å spise middag. Her er dagens bilde av York Minster, i sol og 8 grader.

Mitt nye favorittsted ble oppdaget i dag - "Georginas' kafé". Spiste en svær og hjemmelaget "Old York Burger" og verdens beste kake - en slags bløtkake med jordbærsyltetøy med smørkrem oppå! Namnam... Satt der en stund, fordi vi fikk plass i sofaene. Kunne velge om vi ville sitte på stoler eller sofa, og da valgte vi selvfølgelig sofa. Har ikke sittet i sofa siden jeg forlot Norge i januar. Den var så god å sitte i, at vi måtte forte oss hjem. På mandager og torsdager er det sirkeltrening, så rakk hjem og skifte og ut igjen.

Men herlighet hvor mett jeg var hele treninga! Kom 10 min for sent, så rakk ikke oppvarmingen. Det var rett på styrkeøvelser, 15 poster x2. Var helt kjørt etterpå. Gledet meg til å få lagt meg ned, men jeg hadde glemt at vi skulle på kino med Lindsay, Rachel og Michelle. Så da løp vi hjem og dusja, og så var det ut igjen til byen. Rakk det akkurat, og fikk sett filmen "King's Speech". Handler om Albert, faren til nåværende dronning Elisabeth II. Albert ble konge fordi broren Edward abdiserte etter å ha arvet tittelen etter sin far, George V. Men Albert stammet veldig, og filmen viste hvordan han etter hvert mestret stammingen mer og mer.

Fortsatt vanskelig å innse at bilene kjører på motsatt siden som hjemme i Norge. Like overrasket hver gang jeg skal gå over veien.

Har begynt å strikke et fiskelappeteppe (lappeteppe av fisker som skal sys sammen). De engelske jentene har lært seg det ordet, så nå går de rundt å sier "fiskelappeteppe". De er kule!

Har forresten sett noen morsomme lekebåter til salgs, som man bruker varme for å få til å fungere. Har filmet den med mobilen feil vei, så han ikke skulle skjønner at jeg filmet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar