søndag 30. januar 2011

Søndag 30. januar - Hviledag

Endelig fri! Nå har det vært utrolig mye program siden vi kom, og jeg merker at kroppen og hodet trenger en liten time-out. Sov lenge, og så var vi en tur i byen. Skulle vise Beret og Melissa veien til biblioteket, slik at de kunne få seg York Residence Card, som gir gratis inngang på en del aktiviteter og attraksjoner. Stedsansen er ikke helt på plass ennå, for vi brukte 30 min til og 5 min fra. Dette gjorde at vi ikke rakk å komme før stengetid. Men men... Alltid noe nytt å oppdage! Dagens funn:
Gikk gjennom universitetsområdet på vei hjem, og der oppdaget vi en blomstervegg. Tidligere i uka oppdaget vi en liten park på campus: "wildlife area".

På vei hjem gikk vi innom butikken, Londis. Sykt billig for alt her. Og de selger alt i alle butikker, dagligvarer og alkohol. 2 flasker vin for £10! 

Da vi kom hjem vasket vi klær. Det lønner seg å vaske sammen, fordi det er så enormt store tromler i vaskemaskinen og tørketrommelen. Det første som møtte oss da vi åpnet døren på vaskerommet var en stor vannlekkasje. Det rant og rant fra bak vaskemaskinene et sted. Jeg listet meg (for ikke å bli våt) bak maskinene... og årsaken var at vannledningen ikke var nedi røret sitt. Det gjorde at alt vannet rant ut på siden og gjorde det vått på gulvet. Det hjalp ikke mye at sluket var tett i tillegg. Jeg fikset i hvert fall problemet, så får vaktmesteren ta seg av å ta opp vannet. Digg med tørketrommel, så klærne blir tørre på 1-2-3.

I morgen er det 1.skoledag, så da gjelder det å være forberedt. Skal skrive ned hva vi har gjort i Norge til nå, slik at lærerne her får et større innblikk i hva vi har lært.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar