tirsdag 25. januar 2011

På vei til York

Mamma kom kl. 0930 for å hente meg. Pakket de siste sakene før mamma kjørte meg til Oslo S. Et emosjonelt farvel med mamma før jeg tok flytoget til Gardermoen. Der møtte jeg Beret og Melissa, de to fra klassen som også skal studere i York. Hadde pakket i en koffert, en bag og en sekk. Smart å pakke i koffert og sekk… ikke fullt smart å pakke i bag (uten hjul).

Begynte innsjekkingen med å betale 300 kr. i overvekt (60 kr. per kilo). Hurra! Beret hadde 2 kg. til overs, og tok min engelsk-norsk ordbok i sin bag. Ja, ordboka veier 2 kg.!


Flyturen gikk greit, bortsett fra en unge som skreik store deler av turen. Slitsomt, men ingen vits i å irritere seg over det. Vel fremme på Gatwick tok vi toget til St. Pancras Station. En times togtur med et tog med rosa innredning – herlig!









Det var 3 timer til toget gikk, så vi spiste et skikkelig burgermåltid på “Fine Burger” og tok en kaffe på “Starbucks”. God kaffe! Brukte tiden på å se på alle som gikk forbi. Det morsomste var en mann med hentesveis som hadde glemt å legge den på plass!
 

Deretter gikk vi til Kings Cross Station for å ta Newcastle-toget til York.
I skrivende stund sitter vi på toget til York, og jeg og Melissa har akkurat spleiset på det som så ut som en flaske hvitvin (187 ml.). Melissa fikk ikke skrukorken av, men vi fikk hjelp av mannen ved siden av til å åpne den. Så skulle Melissa dele innholdet i “flasken” i de to store glassene vi fikk utdelt. Det resulterte i 90 % av innholdet til meg og 10 % til seg selv. Etter å ha delt broderlig/søsterlig, sitter vi nå og lurer litt på hva vi egentlig har begitt oss utpå. Har ikke helt gått opp for meg at det er litt mer enn en vanlig ferie jeg skal på.





Det beste med turen hittil er å være sammen med gode venninner. Det verste er at jeg har pakket i en utrolig upraktisk bag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar