onsdag 26. januar 2011

Vel framme i York

Ankom York Station klokka 20.20 og hadde en liten fotosession foran "Welcome to York"-skiltet.


Deretter tok vi en taxi til dit vi skal bo, The Grange. Da taxisjåføren bar inn bagasjen for oss, ble det bestemt at jeg skulle sitte foran. Jeg gikk til døra på siden som i Norge er passasjersiden, åpnet døra og var klartil å sette meg... da det gikk opp for meg at det er motsatt i England. Passe flaut! Sjåføren tok det med et smil, mens han bemerket dette på hele turen. Han bar mye av bagasjen for min helt inn på rommet mitt. Ble utrolig positivt overrasket over standarden! Har hatt et møte med studentene som var her i fjor. De advarte oss kraftig mot dårlig standard, bråkete naboer, slitte rom, dårlig mat osv. osv., så forventningene var ikke særlig høye.
Bor på rom 3 i flat 103 i Baldwin House (flat = leilighetsnummer).












Satt fra meg tingene for så å se meg litt om i kollektivet. Jeg møter på to gutter som sa "woooooow!", og så var praten i gang. Han ene av de to guttene bor i etasjen over, men jeg var utrolig takknemlig for at han var her. Han hjalp meg nemlig umiddelbart med å få internett på pc'en. Han andre gutten som bor her viste meg litt rundt. Det luktet brent i hele leiligheten, fordi de hadde svidd 10 pannekaker ved å varme dem i ovnen. Jeg bor sammen med ei jente fra Mexico og tre gutter. Han ene er fra Japan, de to andre er engelske.

Jeg sa ikke så mye på omvisningsrunden.Rotet gjorde meg rett og slett stum. Et eneste stort kaos. Jeg trenger vel ikke å si så mye mer, for bildene sier vel sitt? Lurer på når dette skal ryddes...
Stuebordet

Vinduskarmene

Langveggen i stua

Kortveggen i stua
Kjøkkenet
På kvelden dro vi ut og spiste på en italiensk pizzeria. Det var egentlig kun det som var åpent. I York stenger det meste kl. 17/18. Kaféer stenger 20, og spisestedene stenger 23. Heiv i oss litt mat før vi gikk hjemover igjen. Det er ca. 7 min å gå til sentrum - perfekt!

Så var det bare å pakke ut og legge seg... og jeg trengte å lade mobilen. Har kjøpt et adapter på elkjøp, men laderen min passet ikke inn i adapteret. Hvorfor? Altfor komplisert og forklare, men kort fortalt fant jeg ut at det var for høye plastikkanter på adapteret. Hadde med meg saks, så begynte å skrape av plastkantene mens jeg satt på litt musikk og pratet med han ene som bor her, som også viste meg rundt. Etter å ha vært tålmodig en stund, fikk jeg presset kontakten i adapteret. Da jeg la hodet på puta merket jeg at jeg var trøtt... ikke så rart når klokka var 03.45.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar