fredag 28. januar 2011

Fredag 28. januar - det nærmer seg semesterstart

Siste infodag i dag. På mandag begynner semesteret... Var på forelesning med mange forskjellige enheter på skolen, bl.a. brannansvarlig, studentorganisasjonen, veileder i oppgaveskriving og engelsk. Fikk masse nyttig informasjon, men jeg merker at jeg ikke klarer å ta inn så mye mer nå. Hjernen min trenger hvile. Masse hvile. Jeg er sliten og trøtt hele dagen, fordi jeg ikke får nok søvn. Vi rekker ikke å sove, men det blir bra med litt fri nå når det er helg.

Trodde jeg hadde fullført registreringen, men det hadde jeg tydeligvis ikke. Kom ikke inn på systemet, så ble sendt frem og tilbake mellom IT-avdelingen og studentveilederne for å få hjelp til å fullføre registreringen av meg. Den ene dagen sier de at de kan se at jeg er registrert, men neste dag er jeg plutselig ikke registrert igjen. Jeg er utrolig lei av å være kasteball. Har de liksom ingen kommunikasjon seg imellom??? Ble lovet at det skulle virke i morgen, så da får vi bare håpe da...

Beret og Melissa orket ikke å vente på at denne registreringen skulle bli fullført, forståelig nok, så de gikk hjem. Da jeg var ferdig med registreringen, gikk jeg til byen for å fikse meg et kort som gir meg adgang til York Residents Festival. Det er en festival fra 29. januar til 4. februar som er en takk til alle innbyggerne i York for at de tar i mot de 7 millioner besøkende årlig med vennlighet og hjelpsomhet. Vi som har adresse i York kan få et adgangskort gratis, som vil gi oss fri entré på de fleste attraksjoner i løpet av festivalen. Hvilke attraksjoner som vil foregå er uvisst foreløpig.Føler at jeg begynner å bli lit kjent i byen nå. Finner liksom fra til flere og flere steder, i tillegg til veien til og fra sentrum.

Da jeg kom hjem prøvde jeg å finne ut hvordan jeg skal komme meg hjem til Norge og tilbake igjen til York siste helgen i februar. Mange muligheter: tog til Manchester, London, Newcatle, Leeds eller Edinburgh.London er lengst unna, men det er billigst. Må prøve å spare så mye tid som mulig, så får fortsette å sjekke i morgen. Testet ut de nye løpeskoene mine, og de var helt fantastiske! Vet ikke helt hvor jeg løp eller hvor langt jeg løp, men var fornøyd med en liten tur.

Klokka 7 var vi invitert til Rachel og Lindsay, studentene vi møtte i går. De stekte pizza og bakte cupcakes, og vi hadde det utrolig koselig hos dem. Var en annen fra kollektivet deres der også, Michelle.
F.v.: Melissa, Michelle og Rachel

Lindsay










Spilte et spill som går ut på å dra ut en og en pinne fra et tårn. Den som raser tårnet taper.













Kl. 23 gikk vi til sentrum, og vi skulle egentlig på puben "Evil Eye". Der var det mye kø, så vi gikk videre. Kanskje like greit, for navnet fristet meg ikke så veldig... Husker ikke hva puben vi gikk til het, men det kommer senere. Hyggelig var det uansett. Michelle, Rachel og Lindsay er fantastiske mennesker som har tatt oss imot på en bra måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar