lørdag 25. februar 2012

Goa3

Etter en ganske tøff uke bestemte vi oss for nok en gang å dra til Goa. Vi tok toget også denne gangen, da det var mye behageligere enn buss. Denne gangen fikk vi A/C begge veier også - heldigvis!

Vi bodde på hotell Palasete Rodrigues, i Anjuna rett ved hotell Annapurna (som vi bodde på sist). Ganske fornøyd med hotellet, og jeg synes det var et hyggelig uteområde.

Rommene hadde også personlighet. Det var ca 15 rom, alle innredet etter hvert sitt land/område (Fransk stil, Goa-stil, kinesisk stil, amerikansk stil osv.). Vi bodde på rommet innredet etter kinesisk stil.

Rommet så fint ut, men det var mye dårlig med dette hotellet. Maur samt en død firfisle i lampa på badet var vel det som "tok kaka".


Ellers var det litt biller på rommet, ikke mulig å lukke vinduene ordentlig samt at air-condition var dårlig. Så det hjalp lite for min del at hotellet så bra ut og hadde personlighet. For meg er det viktig at det er rent. Men servicen var slik den skal være, bortsett fra at de brukt en del tid på å sjekke oss inn. Jaja... var ikke så veldig dyrt akkurat, så det får gå for ett besøk. Forresten var det morsomt at han ene ansatte hadde en venn fra Norge, så han spilte sanger av Postgirobygget på anlegget.

Lørdag var vi tilbake på stranden der vi var aller første gang, Asvem. Deilig og rolig, og jaggu kjente de meg ikke igjen fra sist gang. De gutta som jobber på stranda har en kjempehukommelse. Når man forlater stranden, betaler man for alt man har kjøpt i løpet av en hel dag. Og de husker alt du har spist eller drukket! For første gang smakte jeg også på kokosnøtt - smakte jord, og var ikke særlig godt. Kjøpte ei nøtt som det gikk an å både drikke saften av samt at det gikk an å spise kjøttet. Hun dama gikk med en kurv med frukt på hodet, og jeg skjønner ikke hvordan hun får til å bære så tungt på hodet.

Jeg må også si at jeg synes det er litt koselig med de løshundene som kommer og legger seg ved siden av senga de eller under senga uten å mase. De er ganske morsomme også, og det er morsomt å observere hvordan flere hunder strømmer til når én av dem bjeffer. Og så går de og bader litt sammen før de igjen går hvert til sitt. Jeg tilbød den ene hunden rent vann fra flasken min, og lagde en skål ved å stappe en plastpose ned i sanda! Og vannet smakte visst...



På kvelden var vi igjen på markedet, Saturday Night Market. Jeg fikk jaggu brukt denne kvelden også på shopping. Marked er jo ganske gøy, særlig det å prute synes jeg er morsomt! Dagens bestepris må være et fint skjerf i bomull til 5 NOK.

På søndagen gjorde Tuva sitt, og derfor dro jeg alene på stranden Asvem og så til Mosvem, en annen strand. Denne stranda er kjent for at skilpadder legger egg der. Det er mange mennesker som jobber med å legge tilrette for dette, og derfor er stranden veldig ren og ryddig.

Etter to deilige dager på stranden bar det "hjem" igjen til Manipal. Litt deilig å komme hjem også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar