fredag 3. februar 2012

Jeg glad det er menn i buskene!

Som du nå kanskje har lest, så har jeg og Tuva vært på Malpe Beach 2 ganger før og ligget i bikini. Vi har lagt oss langt unna mengden, og denne gangen prøvde vi å legge oss ennå lenger innpå stranda for å gjøre oss så usynlige som mulig, da vi ikke liker å ligge åpenlyst i bikini og ikke vil være til sjenanse for noen hvis det er ulovlig. Vi har fått ligget i fred helt til nå...

Tre menn gikk fram og tilbake foran oss flere ganger, og tilslutt satt jeg meg opp og tok av meg solbrillene for å se hva de dreiv med. "Madam, sexy, hello", sa de. Jeg la meg ned igjen uten å respondere. Da kom de bort til oss, og vi prøvde begge så tydelig vi kunne å si at vi ville ligge i fred, at det var respektløst å holde på slik de gjorde, og at vi ville at de skulle gå. Vi begynte å dekke oss til da han fikk avslag på ønske sitt om å filme oss eller ta bilde, og da vinket han på to til som kom med et videokamera. Mens en person filmet gjorde han andre akrobatikk, helt tydelig med mål om å ha oss i bakgrunnen. Jeg kjente at jeg ikke likte dette noe særlig, men rakk ikke å tenke seå mye på det da redningen kom. Hva tror du skjedde? Du kommer aldri til å gjette det? Dette er nemlig bare sånt jeg har sett på film.







Ut av buskene tilhørende skogen bak oss stormer det mannfolk ut som slår guttegjengen som plaget oss med trestokker og greiner. Jeg hører det smeller når de piskes mot huden. Han ene ble så redd at han løp ut i sjøen (der mennesker årlig dør av de livsfarlige understrømmene). Så ble de lenge stående å prate med gjengen, jeg tror og håper at de fikk dem til å slette videoklippet. Jeg ble straks usikker på om vi skulle bli pisket på den måten hvis de kom mot oss, og jeg begynte å pakke sakene mine så jeg var klar til å løpe hvis så skulle skje. Men de kastet pinnene sine da de kom mot oss og sa: "disturbing?" "Yes, thank you", svarte vi. Så smilte de og gikk inn i buskene igjen. Dette var fiskermenn som bor i skogen og buskene på stranda, som ville beskytte oss.

En annen gutt kom også filmende bort til oss 3 minutter senere. Da vi sa at han måtte vise respekt var svaret: "Kvinne, jeg liker ikke deg. Ikke fortell meg at jeg skal vise deg respekt.".... eller noe i den duren. Da forlot vi stranda og dro hjem.

Etter å ha ringt mamma, ringte jeg den indiske veilederen vår som ringte sjefen for ergoterapi. Hadde møte med sjefen i dag, som forklarte at:
- vi ikke burde gå i bikini på den stranda (eller noen annen strand her)
- vi hele tiden gå i salwar kameez, som vi går i i praksis, også hvis vi skal vasse i vannet
-det ikke er noe sted utendørs der det lønner seg å ha på seg mindre klær enn fullt dekket her i dette samfunnet (Manipal, Udupi), som beskrives som konservativt av lærerne.
- vi må til Goa, der vi blir en i mengden for å gå trygt i shorts eller bikini.

Så derfor har vi bestemt oss for at vi drar til Goa denne helgen også.

1 kommentar:

  1. Det er så fantastisk å lese og se alle bildene/filmene du legger ut. Jeg koser meg for hver gang du legger ut noe;) Kos deg og nyt, lev livet og ikke bry deg om stirremennene, holde deg til mennene i buskene, hehe...
    Glad i deg, kos deg videre :)

    SvarSlett