mandag 6. juni 2011

Presentasjonen er bestått!


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Jeg har bestått den ene eksamenen. Forrige uke hadde jeg den første eksamenen. Skulle lage en presentasjon om en aktivitet som jeg som ergoterapeut kunne gjøre med en pasient. Jeg valgte en leddgiktspasient med fokus på symptomet “fatigue”, også kalt utmattelse. Symptomet  er en del av leddgikt, (og en del andre diagnoser,) som kan gjøre at pasienten ikke har energi til noe som helst. Ikke en gang aktiviteter som er bra for en selv. Så da bestemte jeg at min pasient trengte hjelp til å finne ut av hvordan hun kunne spare opp energi til å ta seg et bad i badekaret. Og da måtte jeg fikke vitenskapelige artikler som forsvarer at det er en bra aktivitet for en med leddgikt. Og det fant jeg. I tillegg måtte jeg også vise at jeg forholdt meg til norske lover samt ergoterapeutiske rettningslinjer. Var veldig usikker hvordan det skulle gå, for jeg har aldri hatt en presentasjon på engelsk før. Men på veiledningen sa læreren at jeg hadde bestått, men at karakteren kommer i juli. Uansett – jeg har bestått!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar