søndag 3. april 2011

Fest på praksisstedet

Sykehuset jeg er på, Leeds St. James's Hospital er enormt stort, og det er delt inn i minst fire deler. Delen jeg er i heter "Bexley Wing" og er den delen av sykehuset som har med kreft å gjøre. Det er mange etasjer, etasje -2 til 7, og jeg er i 1. etasje. Der har sosionomer, ernæringsfysiologer, fysioterapeuter, logopeder og ergoterapeuter kontorer. Det er greit å ha så mange profesjoner som mulig samlet på et sted, da man sparer mye tid (selv om flere ringer til hverandre i stedenfor å gå 30 meter til neste kontor).

Forrige uke hadde jeg studiedag fra kl. 12. Da jeg skulle gå inn med koppen min på kjøkkenet, ble jeg stum da jeg kom ut i gangen fra kontoret! Der var det vimpler og pynt overalt.Anledningen var at en fysioterapeut og en sosionom på praksisstedet gikk av med pensjon.
 Et langbord var dekket med mat, en form for koldtbord/tapas. Rettene var stort sett ting med mye fett i (som mesteparten av engelsk mat), men mye av det var godt. Potetsalat, salat, kylling, vårruller, sandwiches, crisp (potetgull), ost og kjeks, grønnsaker og dip... ja, masse! Sjekk dette bordet!

Og ikke nok med det... det var et eget kakebord. Gjett om vi koste oss!

Fysioterapeuter, en ergoterapeut og en sosionom
Bildet over viser fra venstre tre fysioterapeuter (blå bukser og hvite tunikaer med blå striper), deretter en ergoterapeut (grønne bukser og hvit tunika med grønne striper) og en sosionom (de bruker ikke uniform). Har blitt kjent med flere av de som jobber der. Hun ene fysioterapeuten er gift med en mann fra Tønsberg som heter Geir, og de heter nå begge Gullvåg til etternavn (Gullvag på engelsk). Hun har dermed fått med seg alle de vanskelige norske vokalene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar