tirsdag 31. mai 2011

Fulford Arms – for en bra pub!

17. mai fikk jeg høre av landlady Ellisif, som er fra Porsanger at det var mulig å få norsk mat på puben. Jeg tok med Beret og amerikanske Amy. Vi dro fredag 27. mai for å spise deilige hjemmelagde kjøttkaker i brun saus. Hun lager også lapskaus med hjemmebakt brød!
Lapskaus!
Kjøttkaker, potetmos og tyttebærsyltetøy!













Litt senere på kvelden var det jam, og i mellomstiden gikk vi tur med hundene de eier, Noah og Maggie.
For en fantastisk jam session. Først sang landlady Ellisif, og så spilte bandet til landlord Steve!
Puben arrangerer også utflukter, og på søndagen ble det tur til Haworth med gammeldags steam train!
Hadde leid en hel togvogn, og de som hadde med instrumenter lagde finfin stemning.
Haworth var et bittelite, men koselig, sted med noen få butikker, to kaféer og en pub. Etter å ha tittet i byen noen timer, satt vi på pub’en og jammet og koste oss. Så tok vi tog og buss tilbake til pub’en, og der ble det avslutningsvis servert lapskaus med norske ingredienser! Herlig!
Jeg er ikke veldig begeistret for øl, men jeg har smakt Crabbies, og det var ikke så verst. Er visst ingerfærøl, så jeg orker ikke så mye av det. Men et fint alternativ synes jeg.








Men for en fantastisk dag! Og for en fantastisk pub med slike tilbud! Tur eller ikke tur – denne pub’en anbefales besøkt på det sterkeste. Du MÅ bare hit hvis du skal til York!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar