lørdag 24. mars 2012

Sykehusinneggelse

Det var en helt vanlig mandag. Jeg hadde hatt en solfylt helg i Goa, og jeg var klar for å fortsette praksisen. Men jeg følte meg uvel. Jeg var kvalm, hadde hodepine og feber (som jeg ikke har hatt siden jeg var liten tror jeg), og jeg var veldig svimmel. Jeg var så dårlig at jeg bestemte meg for å ta en rolig morgen med en rolig frokost for så å komme en time senere til praksis. Hele dagen gikk jeg og kjentepå flere symptomer, deriblant svimmelhet og kvalme, feber og hodepine. Jeg prøvde meg i praksis, noe som endte med at jeg besvimte på en måte som ble mistenkt som et epileptisk anfall. Jeg husker selv ingenting fra hendelsen, og husker også veldig lite fra resten av dagen. Men jeg var trygt på et sykehus med flere som hjalp til. Og jeg ble overtalt til å gå innom det som tilsvarer legevakt-bygningen. Og der ble jeg straks lagt inn for å ta tester.

Jeg ville ikke ligge på rom med 30 andre i sånne sovesaler, men det finnes avdelinger med enkeltrom, men kun en avdeling med air condition. Så valget var enkelt - avdeling N2 (etasjen over der jeg har praksis).



Pasientrettigheter på engelsk og Kannada.

Fikk aviser hver dag der noen nyheter om verdenen utenom India ikke var helt korrekt. Her er i alle fall feil bilde av prinsessen som fikk baby i Sverige:


Utsikt fra rommet - byggeplass.


Indisk sykehus mat - grøt (suppe) og mere til!
 Det er forresten ingen pasientrettighet her som sier at jeg hadde innsyn i min egen journal uten legens tillatelse. Fikk etterhvert til å se i permen, der jeg oppdaget mange feil og misforståelser.
Journalen min.

Men alt var normalt, så jeg ble skrevet ut to dager etter.

Men jeg ble ikke bedre, og derfor ble jeg lagt inn igjen, og da fant de ut at det er problemer med indre øret og balansen. Så jeg ble liggende i to uker for å bli bedre, og det ble jeg. Men likevel ser jeg frem til å få videre behandling i Norge. Takk til Norsk Luftambulanse som har ringt meg hver dag (etter at jeg meldte meg inn som medlem). Jeg skulle ha visst om dere før!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar